Nu är han dyr!

Igår var vi deltagare i klubbens KM i Viltspår.  Ewa hade lagt sju spår till oss tävlande och skulle även döma oss, med andra ord, följa med alla på spåren. Hon var trött när vi var färdiga.

Vi startade som nummer fyra och jag hade inga direkta förhoppningar. Ibland är han ju väldigt fokuserad och ibland väldigt virrig men hittar för det mesta runt. Det var med lite pirr i kroppen som jag släppte på honom, men han tog spåret jättebra. Luktade lite extra på starten för att kolla av vad som skulle följas och sedan i jämn fin fart iväg. Vinklarna klarade han galant och bloduppehållsträckan  fixade han galant. Man såg tydligt att spåret var intressant och spännande. Terrängen var varierande och det gick både uppför och nerför, i blöt mosse och torr skogsterräng. Sista biten var uppför och slutet, klöven, låg efter en liten platå. Eftersom han inte såg mig när han kommit upp till platån väntade han in mig och sedan spårade han fint igen. Riktigt kul med en liten naggande go spårhund! 🙂

Idag var det dags för inomhusträning på hundarenan. Ingela hade laddat med en önskelista på en bana och den fixade vi tillsammmans. Sedan började jag med en jättehet hund. Slarvig men glad. En hund med attityd. Andra omgången gick bättre, då hade vi ju varit igång en stund och han gick väldigt fint. Dessutom hade jag honom lös (vi är fortfarande i nybörjarklass och då skall de vara kopplade) och han jobbade väldigt bra med en massa attityd. Love!

Efter detta fick han vara tillsammans med Atle medan jag var på rehabträning. Bra träning idag också.

I morgon skall jag göra andra saker!

Leave a comment