Uj va länge sedan jag bloggade!

Fast det har ju inte hänt så mycket.

Tiden bara går och jag följer med i spåren utan att tänka.

Nu är det i alla fall nytt år. Nya möjligheter (har jag inte hört eller skrivit det tidigare? :-)) och vi blir äldre och förhoppningsvis klokare.

Jag måste lägga manken till att söka jobb. Det är det fokus jag måste ha. Basta!!!!

Ebbe började sitt år med att vara dålig, jättedålig utom när det gällde att äta och andra grundfunktioner. Han bara låg och tog man i honom skrek han. Han skrek redan innan för han var rädd att man skulle ta i honom på ett sådant sätt att det skulle göra ont.

Nu så här efteråt (han är helt återställd nu) så verkar det vara någon typ av influensavärk han hade i kroppen. Men som sagt, nu är han som vanligt igen och jag kan leka med honom igen.

På fredag skall vi träningstävla i tvåan. Kommer nog att avstå hopp och platsen denna gång, men vid nästa tävling skall jag testa det också. Hoppet avstår jag bara för att han varit dålig och tycker det är onödigt att utsätta honom för det, om det nu var något i lederna som gjorde ont. Platsen kan jag ju i o f göra men jag går inte så långt. Det är ett tag sedan vi gjorde plats i grupp med okända hundar så en liten trygghetsfaktor kan man väl passa på att bygga in.

Nosework tränar vi också men det gör vi hemma mest och det skall jag göra idag och några dagar till innan söndag. Har fått lite läxa av min lärare att göra så det är bara att fixa det. Kul är det och Ebbe är duktig.

Igår var vi på Nordic Wellnes och tränade lite styrka och det känns idag. Jättebra träning fick jag ihop. Tack Eva och Nisse för sällskap och tips. Gubben var också med och hittade några favoritmaskiner.

Jahapp, så var första inlägget för 2015 gjort! God fortsättning alla!

Leave a comment